Lumet ovat sulaneet kovaa kyytiä, etenkin sadepäivinä. Kinoksen alta paljastui vielä joulunaikainen kynttilälyhti, johon laitoin eilen vielä tuikun palamaan. Nyt lyhty on sulanut lähes kokonaan.
Kevään viimeiset tanssikurssit alkavat olla käsillä. Torstaina opettelimme pitkästä aikaa jiveä. Tänä iltana on varmaan viimeinen kansalaisopiston kurssi Valtimolla. Siellä on yleensä suurinpiirtein samanverran miehiä kuin naisia, joten ylimääräisiä lepotaukoja ei jää. Kunto on flunssan jäljiltä vielä vähän heikonlainen.
Verkkokauppakin heräsi eilen eloon kolmella tilauksella suhteellisen hiljaisen talvikauden jälkeen. Huomenna pitäisi laittaa tilaukset valmiiksi ja postiin. Bomban puoti ja koko talokin on suljettuna pääsiäisestä kesäkuun alkuun keittiöremontin takia.
Translate
11.4.2010
9.4.2010
Paluu lähtöruutuun
Tein monta viikkoa töitä investointutukihakemuksen kanssa. Pienen yrittäjän pienten hankintojen suuresta lukumäärästä tarjousten saanti on kiven alla, kun kaikki pitää vielä hankkia eri paikoista. Eilen sain viestin anomuksen käsittelijältä, että olen yli-ikäinen, joten avustusta ei voida myöntää. Se tietää sitä, että hankinnoista toteutetaan vain ihan pakolliset. Levyntyöstävälineet ehdin jo tilata. Tietokone on pakko uusia, mutta muuta pitää katsoa kukkaron mukaan.
Uuttakin olen verkkokauppaan saanut. Hankin avainkorttijojoja, joilla kortin, avaimen tai vaikka muistitikun voi pikakiinnityksellä laittaa kaulaketjuun tai tai helminauhaan. Jojot ja niihin sopivia koruja löytyvät kaupan muiden korujen osastosta.
Uuttakin olen verkkokauppaan saanut. Hankin avainkorttijojoja, joilla kortin, avaimen tai vaikka muistitikun voi pikakiinnityksellä laittaa kaulaketjuun tai tai helminauhaan. Jojot ja niihin sopivia koruja löytyvät kaupan muiden korujen osastosta.
5.4.2010
Pääsiäistä
Pääsiäinen on mennyt rauhallisissa merkeissä. Eilen oli Bomban puotissa päivystämässä. Asiakkaita kävi ihan mukavasti. Syömäänkään en ehtinyt.
Bomba menee keittiöremontin takia kiinni pääsiäiseltä. Se avataan uudelleen vasta kesäkuun alussa. Tänään pitää hakea sieltä korunsa pois.
Valmistelin viime viikolla eräälle morsiamelle hääkorua, jotta hän voi ottaa siihen kantaa pääsiäisenä käydessään. Se alkaa olla kohta valmis ja sai hyväksyntänsä. Vapaalla kädellä väänneltyjen kukkien keskellä on makeanveden helmet. Kokonaisuus tarviaa vielä pientä viimeistelyä.
Bomba menee keittiöremontin takia kiinni pääsiäiseltä. Se avataan uudelleen vasta kesäkuun alussa. Tänään pitää hakea sieltä korunsa pois.
Valmistelin viime viikolla eräälle morsiamelle hääkorua, jotta hän voi ottaa siihen kantaa pääsiäisenä käydessään. Se alkaa olla kohta valmis ja sai hyväksyntänsä. Vapaalla kädellä väänneltyjen kukkien keskellä on makeanveden helmet. Kokonaisuus tarviaa vielä pientä viimeistelyä.
27.3.2010
Koruvaraston täydentämistä
Olen monta päivää tehnyt osia varastoon. Nyt olivat vuorossa Sisin-sarjan kukat ja lehdykät. Isotöisiin maleihin olen sortunut. Tämä vaihe on aina kaikkein työläntä. Näitä pitäis vielä jaksaa urakoida. Keväällä ja kesällä olis helppo kasata niista koruja tarpeen mukaan.
Tuli noista osista sivussa tehtyä pari uutta juhlakoruakin. Tänään on vain niin pimeä päivä, että en saa niitä kuvattua. Lisään kuvan, kun tulee vähän aurinkoisempi päivä.
Sen sijaan tässä kuva uusista makeanveden helmistä rannekoruna. Tilasin kahta hintaluokkaa olevia helmiä. Molemmat ovat niin hyviä, että en erota, kummat ovat kalliimpia.
Torstaina sain viimein jätettyä investointitukihakemuksen. Onhan se sellainen byrokratia, jotta tuskin moiseen lystiin lähden toista kertaa.
Flunssa alkaa jo hellittää. Sain viikolla lekurilta aika tujua yskänlääkettä. Siitä ei annettu reseptiäkään ulos apteekista. Ei ole enää tarvinnut nousta keskellä yötä höyryä hengittämään. Sen sijaan leikin nyt sisar-hento -valkoista. Mies pääsi eilen kotiin lonkkaleikkauksesta. Nyt hälle on vaidettu kaikki mahdolliset varaosat. Sitä vielä odotan, että alkaisivat laittamaan uusia muistipalikoita. Niitä me tarvitsisimme molemmat.
Laitoin Facebookiin lupaamani morsiuskorujen kuvat. Itse pidän enemmän kevyemmästä versiosta.
Tuli noista osista sivussa tehtyä pari uutta juhlakoruakin. Tänään on vain niin pimeä päivä, että en saa niitä kuvattua. Lisään kuvan, kun tulee vähän aurinkoisempi päivä.
Sen sijaan tässä kuva uusista makeanveden helmistä rannekoruna. Tilasin kahta hintaluokkaa olevia helmiä. Molemmat ovat niin hyviä, että en erota, kummat ovat kalliimpia.Torstaina sain viimein jätettyä investointitukihakemuksen. Onhan se sellainen byrokratia, jotta tuskin moiseen lystiin lähden toista kertaa.
Flunssa alkaa jo hellittää. Sain viikolla lekurilta aika tujua yskänlääkettä. Siitä ei annettu reseptiäkään ulos apteekista. Ei ole enää tarvinnut nousta keskellä yötä höyryä hengittämään. Sen sijaan leikin nyt sisar-hento -valkoista. Mies pääsi eilen kotiin lonkkaleikkauksesta. Nyt hälle on vaidettu kaikki mahdolliset varaosat. Sitä vielä odotan, että alkaisivat laittamaan uusia muistipalikoita. Niitä me tarvitsisimme molemmat.
Laitoin Facebookiin lupaamani morsiuskorujen kuvat. Itse pidän enemmän kevyemmästä versiosta.
20.3.2010
Leipomista ja flunssaan
Leivoimme maanantaina ja tiistaina leipää, rieskaa ja potakkalimppua. Tein myös kanttarellipiirakkaa hapanleipätaikin väliin. Maanantaina alkoi kurkku kipeytyä, eikä jauhonpöly suinkaan sitä helpottanut. Tiistaina uuni oli niin kuuma, että siellä olis vielä iltasella paistanut vaikka mitä, mutta veto loppui kesken päivää. Leipien tekemisen jälkeen otin parin tunnut päiväettoset. Keittiön lämpätilalla, 37 astetta, lienee jotain tekemistä asian kanssa.Flunssasta huolimatta en malttanut olla pois torstain tanssikurssilta ja perjantai-iltanakin kävimme tanssimassa monta tuntia. Väkeä oli vähän ja hyvä lattia. Mehän tanssimme kuin entivanhaan, vaikka mies on tiistaina menossa remonttiin, lonkkanivelen uusintaan. Toinen + molemmat polvet on jo uusittu.
15.3.2010
Lapset katsastettu
Viime viikko meni reissun päällä. Maanantaina kävimme Joensuussa ja iltasella kävimme katsomassa pojan uutta kotia Ylämyllyllä. Talo on vielä keskeneräinen, vaikka he asuvatkin jo siellä. Tekniikkaa on joka lähtöön, kunhan saavat valojenkin kauko-ohjauksen toimimaan.
Tiistaina ajelimme Muhokselle tyttären yli 100 vuotiaaseen uusvanhaan kotiin. Se onkin sitten toisesta ääripäästä, kunostettu perinteitä kunnioittaen. Kolme päivää meni Oulussa kauppoja kierrellen.
Nyt on sitten yksi aukko sivistyksestä paikattu. Olen hankkinut Yö-yhtyeen levyn. Tosin lupasin sen joskus viedä tyttärelle. Oulusta ostin tanssimusiikkia tanssiharjoituksia varten.
Illalla olimme taas kolme tuntia tanssikursseilla ja jalat olivat ihan muusina kotiin tultua.
Tiistaina ajelimme Muhokselle tyttären yli 100 vuotiaaseen uusvanhaan kotiin. Se onkin sitten toisesta ääripäästä, kunostettu perinteitä kunnioittaen. Kolme päivää meni Oulussa kauppoja kierrellen.
Nyt on sitten yksi aukko sivistyksestä paikattu. Olen hankkinut Yö-yhtyeen levyn. Tosin lupasin sen joskus viedä tyttärelle. Oulusta ostin tanssimusiikkia tanssiharjoituksia varten.
Illalla olimme taas kolme tuntia tanssikursseilla ja jalat olivat ihan muusina kotiin tultua.
7.3.2010
Jälleen uusiokoruja
Tein viikonloppuna useita uusiokoruja.
Tässä korussa pohjana oli asiakkaan lahjaksi saama koru, josta oranssipunaiset helmet ovat lähtöisin. Uusina helminä mukana on makeanveden helmiä sekä Karen Hill -hopeaa
Vierailulle tullut sukulainen toi mukanaan kahdet helmet uudistettaviksi. Toiset olivat hematiittihelmet ja toiset luonnonvalkoiset helmet. Teimme niistä koruvaijeriin helminauhan, rannekorun sekä korvikset. Väleihin laitettiin pieniä kirkkaita kristalleja.
Lopuista hematiiteista tehtiin valmisketjuun pitkä kaulaketju.
Näiden kuvaamisessa kokeilin himmeää lasinpalaa kelopölkyn päällä. Kuvat otin vasta iltapäivällä, joten valo kävi vähäiseksi, eikä värit oikein onistuneet.
Tässä päivällä lasilevyn päällä otettu kuva makeanveden helminauhasta. Riipuksena on Karen Hill -orkidea.
Tässä korussa pohjana oli asiakkaan lahjaksi saama koru, josta oranssipunaiset helmet ovat lähtöisin. Uusina helminä mukana on makeanveden helmiä sekä Karen Hill -hopeaa
Vierailulle tullut sukulainen toi mukanaan kahdet helmet uudistettaviksi. Toiset olivat hematiittihelmet ja toiset luonnonvalkoiset helmet. Teimme niistä koruvaijeriin helminauhan, rannekorun sekä korvikset. Väleihin laitettiin pieniä kirkkaita kristalleja.
Lopuista hematiiteista tehtiin valmisketjuun pitkä kaulaketju.
Näiden kuvaamisessa kokeilin himmeää lasinpalaa kelopölkyn päällä. Kuvat otin vasta iltapäivällä, joten valo kävi vähäiseksi, eikä värit oikein onistuneet.
Tässä päivällä lasilevyn päällä otettu kuva makeanveden helminauhasta. Riipuksena on Karen Hill -orkidea.
3.3.2010
Byrokratiaa
Tänään pitäisi saada investointiavustusanomus lähtemään. Väänsin eilen melkein koko päivän hakemusplanketteja. Tarjouksia en saanut läheskään kaikista. Eihän firmat vaivaudu antamaan tarjousta muutamien kymppien tai edes satasien tuotteista.
Työkalupuolella pyysin tarjouksia Intiasta. Minun kielitaidollani se on ollut sangen kova koettelemus. Nyt pitäis vielä saada selvitettyä, merirahdin tullaus- ja kotimaankuljetuskustannukset. Tulee jo epäilys, että parasta on tilata kamat kotimaasta, maksoi mitä maksoi.
Onneksi oli taas illalla tanssikurssi, jotta sai tyhjättyä päänsä.
Työkalupuolella pyysin tarjouksia Intiasta. Minun kielitaidollani se on ollut sangen kova koettelemus. Nyt pitäis vielä saada selvitettyä, merirahdin tullaus- ja kotimaankuljetuskustannukset. Tulee jo epäilys, että parasta on tilata kamat kotimaasta, maksoi mitä maksoi.
Onneksi oli taas illalla tanssikurssi, jotta sai tyhjättyä päänsä.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)





