Translate

14.5.2013

Mielenkiintoisia haasteita ja elämänikäistä opiskelua

Tämä byrokraatin uran jälkeinen uusi elämä on osoittautunut mielenkiintoiseksi. Uusien, vaativien haasteiden myötä vieläkään ei voi tietää, mitä isona tekee. Kaiken aikaa on tunne, että minua kuljetetaan kuin pässiä narussa. Kun ei osaa sanoa ei, uusia asioita tulee opeteltavaksi kaiken aikaa ja sehän tässä parasta onkin.

Uusi työpaja mahdollistaa pienten ryhmienkin vierailut tilauksesta.
Kuluneen talven haasteita ovat olleet ja ovat edelleenkin vaativat tilaustyöt. Voimakoru, jonka olen ristinyt Iisakinkirkoksi ja johon on ladattu uskomaton määrä merkityksiä, on vihdoin minun osalta valmis, samoin hopeinen vihkisormus. Harjoitellessa on syntynyt melkoinen määrä sormuksia + enkeleitä kivisydämillä. Nämä tilaukset ovat olleet virikkeenä myös Voimakorukurssiajatukselle.
 
Tässä yksi sormuksista. Muita en ole vielä ehtinyt kuvata.

Pari hääkorutilausta on pergamentista, toiset jo valmiina. Molemmista olen saanut lupauksen kuvista mainoskäyttöön. Uskon, että pergamenttikorut ovat herkkyydessään parhaimmillaan juuri hää- ja juhlakoruina. Muutoin olen tällä erää jättämässä pergamentin kehittelyn taustalle odottamaan uusia ideoita.

Yhdellä aivolohkolla olen miettinyt uutta korusarjaa, jonka osat voisi teettää valamalla. Niistä saisi vähemmällä käsityöllä työstettyä liikelahjoiksi soveltuvan korusarjan.

Opiskeluprojekti VoimaNaisissa on menneillään. Matka Joensuuhun rajoittaa osallistumista ja samalla verkostoitumista. Suurimman osan luennoista olen kuunnellut etänä netin välityksellä. Hankkeeseen liittyvä mentorointi oli positiivinen kokemus. Keskiviikkona oli viimeinen istunto, nyt kahdestaan mentorin kanssa. Lämpimät kiitokset, Seija!

Vuoden vaihteen tietämillä osallistuin Luovien alojen Rikastamo-projektiin. Se oli tiivistä työskentelyä, joka antoi paljon eväitä kokonaisuuksien hahmottamiseen. Innotalon Ollis Leppänen on tehokas vetäjä, joka laittoi meidät töihin katsomaan yritystämme milloin mistäkin näkökulmasta.

Ei kommentteja: