Translate

27.3.2013

Muuttoruletti alkoi

Viime keväänä aloimme suunnitella halkovajan rakentamista. Ei tullut halkovajaa, vaan autotalli ja lämmitetty aitta minulle työpajaksi. Aika rassaavaa onkin ollut, kun koti on täynnä kaikenlaista rojua. Rakennus valmistui jo ennen joulua. Muuton kanssa ollut tässä välillä pari ongelmaa. Ensinnäkin, lämmityksen kuntoonsaaminen kesti kohtuuttoman kauan, lämpöä oli joko 28 tai sitten mittari laski uhkaavasti kohti nollaa.. Vasta viime viikon alussa vika löytyi ja saatiin korjattua.

Toinen muuttoa siirtänyt asia oli, että sairastimme mieheni kanssa molemmat influenssan oikein pitemmän kaavan mukaan. Se vei voimat, eikä jaksanut jatkuvasti olla räksyttämässä putkiliikkeelle, jotta koska - puhumattakaan, että olis jaksanut ajatella tavaroiden roudaamista varsinkaan.

Nyt vihdoin on muutto käsillä. Olen ilmoittanut pitäväni synttäreiden, tupareiden sekä Taidon ja Käsityön viikon merkeissä 8.-14.4. avointen ovien viikon pajassani, jolloin päivysstän siellä klo 13-18. Samalla olen sopinut, että otan sen jälkeenkin tilauksesta ryhmiä ja asiakkaita pajakäynneille.

Nyt olen kanniskellut pajaan työvälineitä ja kaikenlaista korunteossa tarvittavaa kamaa. Tietysti ensin pitää kuumeisesti miettiä, mihin minä kaiken sijoita. Sen jälkeen suurempi ongelma varmaan on, mistä mikin vehje löytyy. Olen yrittänyt ratkaista ongelmaa tarralapuilla kaappien ja laatikoiden kyljessä.

En oikein tiedä, uskallanko lainkaan ryhtyä pajassa töihin ennen avoimia ovia, kun olen menettänyt totaalisesti kyvyn pitää järjestystä. Pitänee siirtää nykyisen työhuoneen ovelta pajan oveen myös ystävättäreltä saatu kyltti: Siivosin eilen kotini, valitettavasti et ehtinyt näkemään. Turvasysteemit pitää vielä myös asentaa ennen lopullista muuttoa. Juu, ja kuvat pitää kans ottaa ennekuin saan kaiken sekaisin.

Tervetuloa tutustumaan! Olen varannut melkoisen kerän messinkilankaa, jolla pääset halutessasi kokeilemaan, millaisen korun saat siitä väännettyä. Samalla kerron tulevista Voimakorukursseista.

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Onnea uuteen pajaan :)

Airi Hietala kirjoitti...

Kiitos, Tanja ja Hyvää Pääsiäistä!